inyaflorine.reismee.nl

Mooie week

Jambo!

Afgelopen week heb ik wat meer van het Afrikaanse leven kunnen proeven. Ik heb veel gezien en meegemaakt. Laten we beginnen bij donderdag. Donderdag ben ik in de ochtend naar het schooltje gegaan. In de middag zijn Lucy en ik naar Tanz-Hand's geweest, wat een (meer Westers) restaurantje is. Het is een heerlijke plek, het is buiten maar wel overdekt. Je kan daar lekker relaxen, goede milkshakes drinken en genieten. In de avond was er weer een barbecue georganiseerd. Lekker, zoals altijd. Daarna bleven we in de bar, hebben we wat gedronken en spelletjes gespeeld. Daarna ging iedereen uit. Echter, ik was ziekjes dus besloot om thuis te blijven. Vrijdag overdag hebben we nauwelijks iets gedaan. In de avond waren Lucy, Teesh, Shayne en ik uitgenodigd om bij Braiton (manager van het huis & eigenaar van het schooltje) en Jennifer (juf op het schooltje) te komen eten. Wij waren erg benieuwd naar hoe het zou zijn in een echt Afrikaans huis en hoe de maaltijd zou zijn. Het huis is vlakbij onze residentie. Ze wonen in een soort van "gated community": we moesten door een poort heen en daar waren meerdere woningen. Het huis zelf was erg klein. We zaten in de woonkamer. Ze hadden wel een tv en muziekboxen. Qua eten stonden er een paar bakken op tafel: chips, kip, een gerecht met banaan en vlees en fruit. Toevallig was het ook Brace's verjaardag (hun jongste zoontje), hij was 3 jaar geworden! Dus als toetje hadden we nog taart. Alle buren kwamen ook nog langs voor wat eten/een drankje.

Op zaterdag waren Teesh, Lucy, Johnny en ik van plan om eten te halen voor arme gezinnen in de omstreken van Arusha. We hadden flink wat van ons geld verzameld en hadden allerlei dingen gekocht (rijst, suiker, koekjes, lolly's, tandpasta en zeep) voor in totaal 6 gezinnen. Het was een klein uurtje rijden naar het eerste gezin. Op het moment waren er twee jongens thuis. We mochten hun huisje bekijken en daarna gaven we de spullen. Ze waren er erg blij mee. In het tweede huisje woonde een vrouw met haar dochtertje. Ze heeft in totaal 2 dochters, maar eentje woont bij d'r tante omdat de vrouw niet voor beide kon zorgen. Haar man was namelijk al overleden. Toen kwamen we bij het derde huis aan. Toen we eenmaal uitstapten, kwamen er gelijk heel veel mensen uit de buurt op ons af: het bleek een community te zijn. Hier hebben we de rest van onze spullen weggegeven. Het was een grote groep, allemaal zó dankbaar en aardig. Niet alleen de kindjes waren blij met de koekjes en lolly's, de volwassenen genoten er misschien nog wel meer van. Het was een erg mooie ervaring en ben erg blij dat ik dit heb kunnen doen voor deze familie's.

In de avond hebben we bij de Pizza Hut (enige grote fastfoodrestaurant dat hier wel zit) pizza's afgehaald en deze hebben we met z'n allen op de bank opgegeten. Zondag gingen Lucy en ik op pad. Eerst bezochten we een Maasai-dorpje. Het was wel een toeristisch Maasai-dorpje (er waren smartphones aanwezig en maakten alles mooier dan het is), toch was het erg bijzonder om te zien. We kregen een echte Maasai outfit aan, hebben "gedanst", vuur gemaakt en het een en ander gehoord over hoe de Maasai leven. De kinderen gingen allemaal naar school, want er was een school vlakbij. De oudere kinderen spraken goed Engels en studeerden ook.

Na dit bezoek, gingen we door naar de Kikuletwa Hotsprings. Een soort oase als je de omgeving ziet. Het was er zó mooi en zo lekker. We hebben daar gezwommen en gerelaxt. Er waren ook aapjes, wat erg leuk was. Toen we eenmaal terug thuis waren, hebben we met z'n allen eten afgehaald en dit weer op de bank opgegeten.

Het schooltje is tot donderdag dicht. De kinderen hebben alleen nog donderdag en vrijdag school en daarna hebben ze vakantie. Dat betekent dat ik nu dus geen project meer heb. Vandaag wilde ik US Dollars voor mijn safari gaan halen in de stad. Echter, het bleek dat ze geen Maestro accepteerden en ik heb geen creditcard. Nu moet ik de safari in Shillings gaan betalen. Het kost zo'n 1.740.000 Tzs, wat betekent dat ik nu miljonair ben hier haha. Morgen ga ik mee met wat Noren naar het ziekenhuis, Zij zijn daar vrijwilliger als verpleegster. Ik ga daar meekijken voor een dagje, erg benieuwd. Woensdag ga ik mee met Lucy's project, ze gaat dan naar de Tengeru-markt met de vrouwen om tassen te verkopen. Zondag ga ik op safari! Ik ga t/m volgende week donderdag op safari, vijf dagen dus. Met de safari gaan we naar Serengeti, de Ngorongoro krater, Lake Manyara en Tarangire. Hier kijk ik ontzettend erg naar uit!

Ik spreek jullie weer na de safari.

Dikke kus!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active