inyaflorine.reismee.nl

Alweer mijn derde en vierde week

Jambo!

Vorige week heb ik niet heel veel gedaan. Het project eindigt elke dag om 12 uur en daarna heb ik vooral thuis gezeten. We hebben wel veel Uno gespeeld, wat leuk was. Eén van de dagen hebben we echt 2 à 3 uur lang ge-Uno't. Erg gezellig. Woensdag waren Teesh en ik naar het Cultural Heritage Centre gegaan. Ze hadden hier erg veel mooie giftshopjes, dus hier hebben we even rondgeneusd. Daarna hebben we wat gegeten. We waren beiden kapot, dus zijn toen niet meer het museum ingegaan. Donderdag gingen bijna alle huisgenoten uit. Ikzelf niet, aangezien ik vrijdag gewoon naar de school wilde gaan. Ik ben hier dan ook voor vrijwilligerswerk, niet om uit te gaan. Ik sliep al vroeg. Echter, m'n kamergenootjes waren nogal luidruchtig als ze de kamer binnen kwamen en de muziek in de bar stond erg hard. Donderdagavond en vrijdagmiddag zijn de Noorse meiden aangekomen. Ze zijn erg aardig! We waren allemaal bang dat ze heel erg samen zouden klieken en geen contact met ons zouden zoeken. Voor de helft is dit ook wel het geval, maar de andere helft probeert ons wel echt te leren kennen, wat erg leuk is.

Vrijdagavond zijn we uiteten gegaan (zonder de Noren, die moesten nog praten met Sia). Zaterdag zouden Lucy en ik eigenlijk samen naar het Cultural Heritage Centre gaan, maar in de ochtend waren we beiden een beetje ziekjes. In de middag zijn we nog wel samen naar de stad gegaan. Hier hebben we even geluncht en rondgelopen, wat erg leuk was. Zaterdagavond hadden we weer een barbecue in de bar, heel lekker. Zo konden we de Noren ook wat beter leren kennen, wat fijn was. Op zondag ben ik met Teesh en Johnny meegegaan naar hun project: een (zwerf)hondenopvang. Alle honden waren zo lief. We hebben een paar honden uitgelaten. Daarna begon het te regenen, waardoor we niet zoveel konden doen. De honden daar zijn trouwens allemaal gezond en zijn gewoon veilig om te aaien, etc. In de avond zijn we, samen met de helft van de Noren, uiteten geweest.

Op maandag gingen Teesh en ik mee met Lucy naar haar project. Zij helpt bij een ander vrouwenproject, Giving Hope. Hier helpt ze vrouwen die hun onderwijs niet af hebben kunnen maken vanwege armoede om tassen en enkelbandjes te maken en verkopen. We waren vroeg klaar bij het project, aangezien de vrouwen nieuwe stoffen moesten kopen. We zijn toen met z'n drieën naar een restaurantje gegaan, hebben daar geluncht en zijn toen terug naar huis gegaan. Rond half twee gingen we naar het Cultural Heritage Centre. Dit keer zijn we wel het museum in geweest, wat gigantisch was. De kunst was prachtig. Het was erg leuk om een keer iets anders dan Europese kunst te zien. Na het museum zijn we nog even langs de Maasai-markt gegaan.

Gister (dinsdag) zijn Teesh en Lucy meegegaan naar mijn schooltje. Lucy gaat daar vanaf nu ook twee dagen per week naar toe, ook al hebben ze vakantie vanaf 7 december. Daarna zijn we weer naar hetzelfde restaurantje gegaan als de dag ervoor en zijn eventjes langs een supermarktje gegaan. Daarna hebben we, verrassing, weer Uno gespeeld.

Lorenz en ik hadden afgesproken om van morgen t/m zondag op safari te gaan. Alhoewel hij en een ander meisje dat ook mee zouden gaan allebei ziek zijn, willen ze alsnog gaan. Ik heb echter besloten om uiteindelijk niet met hen mee te gaan. Ten eerste omdat zij niet naar Tarangire gaan en ik dit wel graag wil. Ten tweede omdat er de laatste tijd wat ergernissen zegen jegens Lorenz, aangezien het niet allemaal niet soepel gaat met hem en hij ons (iedereen in het huis) een beetje ontloopt, lijkt het. Mijn plan is nu om volgend weekend op safari te gaan voor vijf dagen i.p.v. vier en dan in mijn "eentje". Echt in mijn eentje is het niet, want ik ga wel gewoon met een groep, maar met niemand die ik ken. Hier kijk ik erg naar uit :)! Het kwam mij ook beter uit om het in mijn laatste week hier te doen, aangezien het schooltje dan dus al dicht is en ik dan geen project heb. Zo mis ik geen projectdagen en heb ik alsnog iets te doen in mijn laatste week.

Morgen gaan we waarschijnlijk wel met z'n allen uit, omdat het Teesh' en Lachy's laatste avond is. Zaterdag ga ik met Teesh mee om eten uit te delen in de armere wijken van Arusha. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is, zal vast en zeker een hele ervaring zijn. Op zondag zijn Lucy en ik van plan om naar de Hotsprings en een Maasai-dorpje te gaan, wat ook erg gaaf gaat zijn.

Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje op de hoogte.

Kwa heri!

Reacties

Reacties

john verstegen

De volgende keer in Afrika museum NIjmegen ga je met andere ogen kjken naar ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active