inyaflorine.reismee.nl

Indrukweekend

Lieve allemaal,

Weer is er een weekend om. Vrijdag had ik met Lorenz afgesproken om op zaterdag naar het Cultural Heritage Centre in Arusha te gaan. Hier keek ik erg naar uit. Echter, zaterdagochtend had hij afgezegd omdat hij zich ziek voelde. Kan gebeuren, maar toch vond ik het vervelend aangezien ik die vrijdag ook al niks zinnigs had gedaan. Ik had geen zin in weer een verloren dag. Zou ik dan maar in m'n eentje erheen gaan? Nee, want dat is toch minder fijn en leuk. Toen had ik maar besloten om met de daladala naar Shoppers, de supermarkt, te gaan. Hier heb ik even wat boodschapjes ingeslagen en ook even geluncht. In de avond had Mishi, de kok, een barbecue verzorgd in de bar. Hier hebben we lekker met z'n allen gegeten. Eén ding was minder: er waren erg veel 'vliegende kevers'. Ik weet niet of het echt kevers zijn, maar zo noemen we ze wel. Ze zitten ook wel in het huis en soms vallen ze dan naar beneden. In de bar was het echter een keverfeest. Ze vlogen maar in het rond en stortten zich dan op de tafel of op de mensen. Ook kwam er op een gegeven moment eentje op het bord van Lorenz terecht, erg smakelijk.

Ik ging weer vroeg slapen, want ik was, zoals gewoonlijk, erg moe en op zondag moest ik ook vroeg op. We vertrokken namelijk om 8.30 richting de Kilasiya waterval. Deze waterval is een eind weg van ons huis (zo'n drie uur rijden) in Marangu, voorbij Moshi, wat bij de Kilimanjaro ligt. Op de heenweg zagen we al dat het een heldere dag was, we konden Mount Meru goed zien (gebeurt niet vaak), en zagen dan ook de Kilimanjaro terwijl we onderweg waren! Eenmaal aangekomen, gingen we dus eerst naar de waterval. De weg hiernaar toe was een stuk prettiger dan naar de Arusha waterval. Er was ten minste een "fatsoenlijke" trap. De waterval was erg mooi om te zien. Hier zijn we toen even gebleven en daarna gingen we weer terug richting het busje. In het busje kregen we een goedgevulde lunchbox. Dit hebben we lekker opgesmikkeld toen we onderweg waren naar de Ancient Chagga Cave. Chagga is een stam vergelijkbaar aan de Maasai. Vanaf zo'n 200 jaar geleden tot aan 1964 waren deze twee stammen in conflict met elkaar. Om zichzelf te beschermen, gingen de Chagga's in een grot wonen. Deze groot is nu openbaar, dus daar gingen we rondkijken. Het was erg leuk om wat van deze geschiedenis te horen. Toch was het jammer, aangezien wij verwachtten dat we echt een Chagga-stam zouden bezoeken. Toen we hier klaar waren, gingen we richting de Kilimanjaro organic coffee plantation. Hier kregen we een koffietour: we kregen te zien hoe de koffieplant eruit ziet, hoe alle lagen weg worden gehaald (met veel gedans en gezang), hoe het wordt geroosterd en uiteindelijk hebben we deze koffie geproefd. Het was erg leuk om dit te zien. Ten slotte gingen we naar het startpunt van de beklimming van de Kilimanjaro. Hier was niet heel veel te zien, maar toch leuk bonusdingetje. Hierna reden we weer terug naar huis.

Eerst aten we nog even bij PIcasso's, lekkere pasta's en pizza's, en toen eindelijk naar huis. Het was een lange, maar erg leuke dag. Veel gezien. Eenmaal thuis aangekomen, was er een nieuw meisje gekomen, Lucy. Ze is bij mij op de kamer gezet. Ze is erg aardig. Lucy komt uit Australië en is 20 jaar oud. Als er dan iemand bij mij op de kamer moet, ben ik wel blij dat zij het is.

Komend weekend ga ik wellicht op safari! Alles moet nog geregeld worden, maar ik heb er erg veel zin in :).

Dikke kus van mij!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active