inyaflorine.reismee.nl

Omgeving Arusha verkennen

Lieve allemaal,

Afgelopen weekend heb ik veel gedaan en meegemaakt. We (de meeste huisgenoten en ik) hebben zowel zaterdag als zondag een daytrip gedaan. Zaterdag zijn we naar een waterval gegaan in Arusha. Deze waterval ligt bij Mount Meru. Arusha ligt namelijk aan de voet van die berg. Eind van de ochtend gingen we richting die waterval: eerst met de daladala en toen nog een flink stuk lopen. Het was een flinke klim en ook nog eens midden in de zon. Op ongeveer 1/4 van de hike kregen ik en vooral Esmée het moeilijk met ademen. Toen hebben we besloten om een pikipiki (motor) naar boven te pakken, samen ook met Lachy. Dit was een hele ervaring an sich, aangezien ik nog nooit achter op een motor had gezeten. Er rijden erg veel pikipiki's hier in Arusha, maar in de stad zelf is het niet erg veilig om deze te nemen, je draagt namelijk helemaal geen bescherming. Maar achterafweggetjes zijn wel veiliger, want daar is bijna geen verkeer. De anderen gingen wel gewoon verder te voet. Eenmaal aangekomen bij de ingang van het park moesten we even wachten op de rest en toen gingen we door met lopen naar de watervallen zelf. Dit was bijna een soort van parcours met alle rare weggetjes naar beneden. Het was me een heftige "wandeling", maar de omgeving was zó mooi. De plas onder de waterval was niet erg groot en diep, dus zwemmen ging niet. Ik heb er wel even pootje gebaad, wat erg verfrissend was na de tocht. Na de weg naar beneden, moesten we natuurlijk ook weer dezelfde weg omhoog nemen, wat ook weer een hele onderneming was. Gelukkig hebben we het uiteindelijk wel allemaal gehaald :).

We waren erg blij om weer thuis te zijn, zodat we lekker konden douchen en eten. We hadden nog pizza van de vorige dag, dus dat was mooi meegenomen. In de avond gingen we naar de bar (naast het huis) toe om wat te drinken en daarna gingen we uit. Cocoriko is een club hier in Arusha waar veel Tanzanianen, maar ook mzungu's komen. Het was op zich wel leuk om hier uit te gaan, maar geweldig vond ik het ook weer niet. Toch is het ook weer een hele ervaring. Veel van de Tanzaniaanse mannen zijn uit op blanke vrouwen, ze kwamen daardoor wel veel naar me toe en wilden met me praten. Ik hield dit echter een beetje af, aangezien ik hun intenties weet (òf geld, òf een "leuke" nacht). Rond een uurtje of 3 gingen Esmée en ik weer richting huis, we hadden het wel gezien. De rest bleef nog wel langer.

Diezelfde avond waren er trouwens nog 2 Nederlandse vrouwen van in de 50 in het huis aangekomen.

Zondag ging ik met deze vrouwen even langs Shoppers (de westerse supermarkt in Arusha) om wat boodschapjes te halen en daarna gingen we met de hele Nederlandse groep uit het huis naar Lake Duluti. Dit is een meer, vlakbij Arusha, waar je kan kanoën. Of ja, er wordt voor je gekanood, zelf kijk je om je heen. Het was een mooi meer met bos eromheen. Echter, het varen duurde vrij lang (1,5 uur), terwijl je het na 30 minuutjes eigenlijk wel zo'n beetje had gezien. Er waren verschillende soorten vogels, maar super veel zag je er niet. We hebben wel twee lizards gezien en ook nog twee aapjes aan het eind, wat wel leuk was, maar de prijs ($35) vond ik het persoonlijk niet waard. Na het meer gingen we met z'n allen uiteten bij een soort Grieks/Italiaans restaurant.

Vandaag, maandag, was mijn eerste dag op het schooltje, Bright Hope. Dit is een soort Engelstalige kleuterschool. De kindjes zijn 3 tot 6 jaar oud en niet normaal schattig. In de klas mocht ik helpen met de opdrachtjes nakijken in de schriftjes en nieuwe opdrachten in hun schriftjes schrijven. Om 12u is school afgelopen. Toen heb ik nog even met de kindjes gespeeld, wat erg leuk was. Daarna brachten een van de leraressen en ik een paar kindjes naar huis en ging ik zelf ook naar huis. Ik ben erg blij dat ik heb gewisseld, ook al heb ik nu dus wel hele middagen eigenlijk niks te doen. Misschien moet ik maar een taal o.i.d. gaan leren in die tijd.

Nog vijf weekjes te gaan, de tijd gaat snel. Komend weekend gaan we waarschijnlijk naar andere watervallen in Moshi en naar een Maasai-dorpje, wat beiden erg leuk is!

Nou, dat was het weer voor nu. Ik spreek jullie snel weer.

Dikke kus!

Reacties

Reacties

Yolanda

Mooie verhalen en weer heel anders dan in onze persoonlijke contacten. Ik vroeg me af of je misschien wat foto’s kunt uploaden of kost dat teveel data?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active