inyaflorine.reismee.nl

De eerste indrukken

Lieve allemaal,

Gisteren ben ik, na een tussenstop van 4 uur in Ethiopië, verder gevlogen naar Kilimanjaro Airport, het vliegveld vlakbij Arusha. Ik keek in het vliegtuig al helemaal uit naar het moment van landen. Ik zou dan namelijk de Mount Kilimanjaro gaan zien en ik zou tijdens het landen het liedje Africa van Toto opzetten. Helaas moest ik mijn telefoon uitdoen tijdens het landen (volgens mij deed niemand dat, maar dat moest van de man die naast mij zat) en de Kilimanjaro heb ik nauwelijks gezien. Op het vliegveld haalde Braiton (een man die bij het vrijwilligershuis werkt) mij opgehaald en gebracht naar de accommodatie. Onderweg in de auto heb ik mij verwonderd over hoe anders het was. Het vee stond gewoon los langs de weg en zelfs op het gras tussen de twee wegen in. Eenmaal een beetje in de bewoonde wereld aangekomen bleef ik maar mijn ogen uitkijken. Naar de "gebouwen" langs de weg die als winkels en huizen dienen, naar de mensen, naar het landschap. Op een gegeven moment reden we de straat in waar het huis aan ligt: een achteraf zandweggetje tussen de palmbomen.

De accommodatie is net buiten Arusha. Het huis zelf is groot, er kunnen in totaal 22 vrijwilligers in. Er zit ook een tuin en een bar bij. Ik werd naar mijn kamer gebracht, die redelijk groot is en bestemt is voor maximaal 4 personen. Gelukkig zit ik er nu in mijn eentje, want er zijn momenteel maar 6 vrijwilligers. Daarna ontmoette ik de andere vrijwilligers. Er zijn nu drie andere Nederlanders (één meisje en twee jongens), één Australische jongen en één Nieuw-Zeelands meisje. Allemaal erg aardige mensen! Ik werd hartelijk ontvangen, ik werd rondgeleid en er werden allerlei dingen aan mij uitgelegd. Op een gegeven moment viel de stroom uit, wat wel vaker gebeurt, en was er dus ook geen licht meer. Gelukkig hadden we zaklampen mee en konden we deze ophangen. We hebben yahtzee en uno gespeeld en daarna pizza gehaald (in het weekend wordt er geen eten verzorgd door de kokkin) en deze op de bank opgegeten terwijl we naar The Conjuring (horrorfilm) keken. Daarna ging ik naar bed, want ik was doodop. Ik heb erg lekker geslapen.

Vanochtend heb ik ontbeten en daarna hadden één van de Nederlandse jongens (die ook gister was aangekomen) en ik een rondleiding door Arusha door Sia (de begeleider). We gingen hierheen met de Daladala, wat een soort taxibusje is. Hèt openbaar vervoer hier. In zo'n busje kunnen rond de 12 mensen zitten denk ik, maar ze worden zo vol mogelijk gestopt. Dat was wel even wennen. Eenmaal in Arusha aangekomen gingen we even langs de bank om geld te pinnen en daarna hebben we een simkaartje gehaald met data, want wifi is er in het huis helaas niet. We zijn over de Masaai-markt gelopen, hebben lokaal gelunched, zijn over meer marktjes gelopen en zijn langs de Shoppers gegaan: de "Westerse/blanke" supermarkt. Hier hebben we even wat snacks en dergelijken gehaald en zijn toen met de Daladala weer teruggegaan naar het huis. Om 17u hadden we Swahili-les. Dit kunnen we elke maandag en woensdag gratis nemen. Het wordt hier namelijk wel erg gewaardeerd als je wat woordjes Swahili kunt. Er valt verder geen touw aan vast te knopen, dus ver zal ik waarschijnlijk niet komen haha. Als avondeten hadden we spaghetti bolognese.

Morgen wordt mijn eerste dag op het project. Ik ben erg benieuwd wat mij te wachten staat daar. 's Weekends zijn we vrij. Zondag gaan we naar een of ander meer (ik weet de naam niet, iets van Lake D...) met z'n allen.

Ik weet zeker dat ik hier een erg leuke tijd ga hebben. Iedereen is zo aardig en het is hier erg gezellig. Komend weekend komen er nog twee Nederlandse vrouwen van in de 50, dat weekend erna nog een meid/vrouw (we weten niet hoe oud ze is en waar ze vandaan komt) en eind deze maand komt er nog een groep van twaalf Noorse meiden. Wel gaan er ook 3 mensen weg in deze periode.

Ik houd jullie op de hoogte!

Dikke kus!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active